[Ksbbi] [2861-2842] [2841-2822] [2821-2802] [2801-2782] [2781-2762] [2761-2742] [2741-2722] [2721-2702] [2701-2682] [2681-2662] [2661-2642] [2641-2622] [2621-2602] [2601-2582] [2581-2562] [2561-2542] [2541-2522] [2521-2502] [2501-2482] [2481-2462] [2461-2442] [2441-2422] [2421-2402] [2401-2382] [2381-2362] [2361-2342] [2341-2322] [2321-2302] [2301-2282] [2281-2262] [2261-2242] [2241-2222] [2221-2202] [2201-2182] [2181-2162] [2161-2142] [2141-2122] [2121-2102] [2101-2082] [2081-2062] [2061-2042] [2041-2022] [2021-2002] [2001-1982] [1981-1962] [1961-1942] [1941-1922] [1921-1902] [Korbbi] [Archvum]
Az elkpzelt j mindig szrknek, unalmasnak, egyhangnak tnik, de az elkpzelt rossz izgalmas, rdekes. m a meglt rossz valjban kiget, tnkretesz, lehz, bemocskol; a meglt j ellenben felemel, kivirgoztatja szvedet, gazdagabb tesz.
Bjte Csaba
|
Az emberek nagy rsze azrt szerencstlen, mert nem magtl, hanem msoktl kvn tkletessget, s az emberi gyarlsgokat, magn kvl, senkinek sem bocstja meg.
Etvs Jzsef
|
Mire vrsz? A tkletes idpontra? Ne vrj arra, hogy az let megtrtnjen veled, indulj, s idzd el a trtnst!
Bob Gass
|
Az emberek okosabbak s boldogabbak lennnek, ha klnbsget tudnnak tenni sajt hatrtalan cljuk s a krlmnyek eljk szabta clok kztt, s fokrl fokra megtanulnk, mire futja eszkzeikbl.
Johann Wolfgang von Goethe
|
A csald formlja legjobban a gyereket. Ha egy csald j llapotban van, akkor ellenslyknt tud megjelenni a krnyezeti hatsokkal szemben.
Vekerdy Tams
|
Bns, gynyr titok. A remny! ...Nem tudta mg, hogy ktarc szajha. Nem tudta mg, hogy ami segt elviselni - az fnntartani is segt az elviselhetetlent.
Galgczi Erzsbet
|
Ha valamit nagyon akarsz, nem kapod meg. A szntelen akarsoddal elrontod az rlelds folyamatt. Ami a tid, megkapod idejben. Amit nem kapsz meg, nem a tid.
Mller Pter
|
Ha tudnd, hny jl alakul dolgot rontottl el letedben csupn azrt, mert trelmetlen s szmtgat nedre hallgattl, aki nem brja, ha "nem trtnik semmi!" - megdbbennl. Angyalok munkjt tetted tnkre, mert nem hagytad berni a dolgokat.
Mller Pter
|
Az rad foly sohasem szomor, mert elfelejti az elhagyott partokat, s mindig j partok, j mesk s j lehetsgek trulnak fel eltte.
Mller Pter
|
Ne flj az regedstl. A fejlds vgtelen. s az emberben lv szellem rkk fiatal, s teremt, alkot s l, s rkk lni is akar.
Mller Pter
|
Ha fj a szved, ha megbntottak, a srelmed, a bnt rd homokba, gy azt knnyen elfjja az irgalom szele. (...) Ha pedig jt tesz veled valaki, azt vsd kbe, hogy emlkezetedben rkk megmaradjon!
Bjte Csaba
|
Plda nlkl semmit sem lehet helyesen tantani vagy tanulni.
Columella
|
A hsiessg az elmben kezddik, a kpzeletben, azzal, hogy elhiszem, n is lehetek hs. Aztn minden nap adott a lehetsg, hogy elgondolkodjak, mit tehetek azrt, hogy ma valaki klnlegesnek rezze magt, egy bk, egy kzfogs, brmi lehet brmilyen lethelyzetben, brkivel a kollgktl kezdve mindazokig, akikkel az utcn tallkozom.
Philip Zimbardo
|
A gyermek kis szvben ppen annyi, st tbb rm fr meg, mint a frfiban. De kr, hogy szvnk csak azrt n, hogy resebb vljk.
Etvs Jzsef
|
A bossz (...) ahhoz a khz hasonlt, amely, miutn az ember keservesen felgrgette a hegytetre, annl hatalmasabb erszakkal robog vissza r, s tri el azokat a csontokat, amelyeket izmai mozgsba lendtettek.
Albert Schweitzer
|
Az agy szinte vgtelenl fejleszthet. Ha agyvrzs utn kialakul floldali bnulsbl tkletesen fel lehet gygyulni, akkor mirt ne lehetne a kitarts vagy a figyelem fenntartsnak kpessgt is fejleszteni?
Szendi Gbor
|
Eleinte magam is azt hittem, a sorsa mindenkinek meg van rva. Aztn, ahogyan minl tbb emberrel beszlgettem, gy kellett rjnnm, hogy ez nem teljesen gy van. Dolgaink igenis tlnk fggnek. Pillanatok s lehetsgek vannak, s mi dntjk el, mikor melyiket vlasztjuk.
Sndor Andrs
|
Ne azzal prblkozz, hogy veket adsz az letedhez, inkbb adj letet az veidhez!
Bob Gass
|
A biztonsg mtosz. Nem ltezik. A veszly kerlse hossz tvon nem biztonsgosabb, mint egyenesen szembenzni vele. Az let vagy egy mersz kaland, vagy nem is let.
Helen Keller
|
Az ember jelleme akkor mutatkozik meg a legtisztbban, amikor szorult helyzetben kell dntst hoznia.
Dan Millman
|
|