[Ksbbi] [779-760] [759-740] [739-720] [719-700] [699-680] [679-660] [659-640] [639-620] [619-600] [599-580] [579-560] [559-540] [539-520] [519-500] [499-480] [479-460] [459-440] [439-420] [419-400] [399-380] [379-360] [359-340] [339-320] [319-300] [299-280] [279-260] [259-240] [239-220] [219-200] [199-180] [179-160] [159-140] [139-120] [119-100] [99-80] [79-60] [59-40] [39-20] [19-1] [Archvum]
Az nmrsklet megedzi az embert. (Seneca) |
letnk egy perc – mire j a hajsza? (Horatius) |
Mly, s legszentebb figyelemmel nzd a gyerekkort. (Iuvenalis) |
Nem rthetjk meg a msik ember problmjt, ha nincs bennnk szeretet.
Egyttrzs nem ltezik szeretet nlkl. Aki elfelejtkezik msok szvrl, a sajt szvt veszti el.
Senkinek sincs joga belenyugodni egy msik ember szenvedsbe.
Ez olyan, mintha okozn a szenvedst.
Aki szeret, elenged, felejt s megbocst. Aki mindezt elvrja msoktl, csupn nmagt szereti.
nmagunk elvesztsnek legbiztosabb mdja: a szeretet elvrsa.
A szeretet elvrsa: nzs legalbb annyira, mint a szeretet elutastsa.
Fordtotta: Vg Zsuzsanna
|
Nincs trvny, mely mindenkinek elg knyelmes volna. (Livius) |
Aki gondolkodik, az akar, aki lmodozik, az ms akarata szerint l. (Victor Hugo) |
A bks lethez csakis egy t visz, s ez az t az erny! (Luvenalis) |
Tants kzben az ember maga is tanul. (Seneca) |
A blcsessgben elrehalad embert jellemzi, hogy senkit sem csrol, senkit sem dicsr, nem vdaskodik s nem panaszkodik, sohasem beszl gy magrl, mint aki szmt s tud valamit; ha nehzsgekbe s akadlyokba tkzik, nmagt okolja. (Epikttosz) |
Adj tzedbl lngot annak, aki kr (…) lsd el j tanccsal, aki arra vr. (Cicero) |
Ami a tants, ahhoz gy ragaszkodj, mint a trvnyekhez, mintha az istenek ellen vtenl, ha megszeged. Arra viszont, amit esetleg rlad mondanak, ne adj semmit; az mr nem tartozik rd. (Epikttosz) |
Szomor trsadalomban lnk. Sikert mindenron. Ezt a tantst cspgteti belnk a rnk nehezed romlottsg. (Victor Hugo ) |
A gyvasg senkit sem tett hallhatatlann. (Sallustius) |
Semmi sem szeretetremltbb mint az erny. (Cicero) |
Tancsot adni knnyebb, mint knt hordani. (Euripidsz) |
Ha az elmt hatni hagyjuk, ers; de ha indulat foglalta el, akkor az parancsol s el van nmtva az elme. (Sallustius) |
Nem csak testnket kell istpolnunk, hanem elmnket s lelknket mg sokkal inkbb, mert az sz fnye is, mint a lmps, ha olajat bel nem csepegtetnk, kialszik regkorban. (Cicero) |
Azt nem tudom, hogy a harmadik vilghbort milyen fegyverekkel fogjk megvvni, de a negyediket biztosan botokkal s kvekkel. (Albert Einstein) |
Mennyi ideig halogatod mg azt, hogy a legigazibb javakra mltnak tekintsd magad, s semmilyen tettedben ne lpd t az sz tmutatsait? (Epikttosz) |
Mindaz, amit legfbb jnak ltsz, thghatatlan trvny legyen a szmodra;
ha valami kzdelmes vagy kellemes, dics vagy gyalzatos kerl elbed, jusson eszedbe, hogy itt a kzdelem ideje, most kezddnek az olympiai versenyek s nem lehet ket tbb elhalasztani: egy nap alatt, egyetlen tettel elveszted vagy megmented elrehaladsodat.
(Epikttosz) |
|