[Ksbbi] [781-762] [761-742] [741-722] [721-702] [701-682] [681-662] [661-642] [641-622] [621-602] [601-582] [581-562] [561-542] [541-522] [521-502] [501-482] [481-462] [461-442] [441-422] [421-402] [401-382] [381-362] [361-342] [341-322] [321-302] [301-282] [281-262] [261-242] [241-222] [221-202] [201-182] [181-162] [161-142] [141-122] [121-102] [101-82] [81-62] [61-42] [41-22] [21-2] [1-1] [Archvum]
Mindig tud adni, akinek szve szeretettel van teli. A szeretethez nem kell teli erszny! (goston) |
Azzal, ha te sohasem vizsglod, hogy ki milyen sk sarja, ha lelke nemes, – blcsek mdjra cselekszel. (Cato) |
ltalban ugyanazt akarni s ugyanazt nem akarni, ez az igazi bartsg! (Sallustius Crispus) |
Sok knt kell trnd, ha tisztessgre trekszel. (Phklidsz)
|
“Az ember nem az adott krlmnyek, hanem az ltala vlasztott hozzlls folytn boldog.” (Hugh Downs) |
Sok van mi csodlatos, de az embernl nincs semmi csodlatosabb. (Szophoklsz) |
Ez igaz: embert egyedl az id mutatja meg, mg a hitvnyra els percben rfigyelsz. (Szophoklsz) |
Aki magt lealacsonytja, flemelkedik, aki flemeli magt albb kerl. (Lao-ce) |
Aki kapni akar,
tanuljon meg adni.
(Lao-ce) |
Aki msokat ismer okos. Aki nmagt ismeri blcs. Aki msokat legyz ers, aki nmagt legyzi hs. (Lao-ce) |
Aki gy szereti s becsli az orszgot, mint nmagt, az mlt a kormnyzsra. (Lao-ce)
|
Semmisem trtnik vaktban, hanem minden rtelmes okbl s szksgszersg folytn. (Leukipposz)
|
A kezdetn zd el a bns vgyat!
(Aiszkhlosz) |
Egyetlen biztos van, a hall, a fldi vagyon, alighogy megszerzed, mris semmiv vlik. (Pthagorasz) |
Mg gyermeki korban kell szp tettre nevelni. (Phklidsz)
|
Egy fecseg embernek a sztoikus Znn a kvetkezt mondta: "Azrt van kt flnk s egy sznk, hogy tbbet hallgassunk, mint beszljnk". (Diogensz Laertiosz) |
Elrulom neked, mi csihol szeretetet orvosszerek nlkl, fvek nlkl, mindenfle varzsszerek nlkl: ha azt akarod, hogy szeressenek: szeress! (Hrakleitosz) |
A jtk kzben az erklcsk szintbben nyilatkoznak meg. (Quintiliamus) |
Minden bartsgban szksges egy bizonyos vgyds, amely sszekti- s forrasztja a lelkeket; ellenben a megunsig val egyttlt, amely nem ismeri idnknt a tvollt okozta vgyat, az elteltsg tlsga folytn eltvoltja az embereket egymstl. (Platn) |
|