[Ksbbi] [777-758] [757-738] [737-718] [717-698] [697-678] [677-658] [657-638] [637-618] [617-598] [597-578] [577-558] [557-538] [537-518] [517-498] [497-478] [477-458] [457-438] [437-418] [417-398] [397-378] [377-358] [357-338] [337-318] [317-298] [297-278] [277-258] [257-238] [237-218] [217-198] [197-178] [177-158] [157-138] [137-118] [117-98] [97-78] [77-58] [57-38] [37-18] [17-1] [Archvum]
A vizsglds nlkli let, nem embernek val let. (Platn)
|
Mgiscsak rajtunk mlik, hogy derk emberekk legynk-e, vagy hitvnyak. (Arisztotelsz) |
„A gyermek lelke olyan, mint a tkr, mely vltakozva fordul j s j irnyba s fnyt keres, napok, holdak, csillagok, vagy pislog gyertyk fnyt, mit nmagrl visszatkrzhessen.”
Wass Albert |
rcfalknt lljon a jellem; mit nem rettent bntudat s vtek sose spaszt. (Horatius)
|
Mint a vasat a rozsda, gy emszti az irigyet sajt lelke. (Antiszthensz) |
Minden j ember szvben megleled Istent. (Seneca) |
A bartsggal sosem szabad betelni; minl rgebbi, annl desebb, miknt a borbl is az, amelyik killta az id mlst. (Cicero) |
rcfalknt lljon a jellem; mit nem rettent bntudat s vtek sose spaszt. (Horatius) |
A jv nincs teljesen hatalmunkban, viszont nem ll teljessggel hatalmunkon kvl. (Epikurosz) |
Az igazsg nem tr meg semmi lnoksgot, nyltan szl az emberekhez, ppen ezrt npszertlen. (Lukianosz)
|
J erklcsket gaz trsak tkretesznek. (Horatius)
|
Minden dolgot kt oldalon lehet megfogni: az egyik oldalon lehet vinni, a msik oldalon nem.
(Epikttosz) |
Bartainktl csak becsletes dolgokat krjnk. (Cicero) |
Az nmrsklet megedzi az embert. (Seneca) |
Jobb a tisztes hall, mint a becstelen let. (Tacitus) |
Rossz tanjuk az embereknek a szemk s a flk, ha barbr lelkk van. (Hrakleitosz)
|
Aki kapni akar, tanuljon meg adni. (Lao-ce)
|
A blcs belts tbbet r minden ms adomnynl!
(Szophoklsz) |
A bks lethez csakis egy t visz, s ez az t az erny! (Iuvenalis) |
Tants kzben az ember maga is tanul. (Seneca) |
|