[Ksbbi] [941-922] [921-902] [901-882] [881-862] [861-842] [841-822] [821-802] [801-782] [781-762] [761-742] [741-722] [721-702] [701-682] [681-662] [661-642] [641-622] [621-602] [601-582] [581-562] [561-542] [541-522] [521-502] [501-482] [481-462] [461-442] [441-422] [421-402] [401-382] [381-362] [361-342] [341-322] [321-302] [301-282] [281-262] [261-242] [241-222] [221-202] [201-182] [181-162] [161-142] [141-122] [121-102] [101-82] [81-62] [61-42] [41-22] [21-2] [1-1] [Archvum]
Lgy kedves az emberekkel, ha feltrsz
– jbl tallkozhatsz velk lefel.
(Jimmy Durante) |
Ahol a hatalmasok viszlykodnak, az alacsony sorsak szenvednek. (Phaedrus) |
A sors felett a trvnyhoznak nincs semmi hatalma. (Platn) |
Jl csak a szvvel lt az ember, ami igazn lnyeges, az a szemnek lthatatlan. (Saint-Exupry) |
Ne hajolj meg a sors eltt, csak azrt, mert az gy kvnja. Clod van, s aki ismeri a clt, merje birtokolni a rvezet eszkzket is. Ha mgis elgynglnl a cl eltt, fordulj a szvedhez tancsrt. Egy kis kslekeds nem rt: ami hamar ll el, hamar a semmibe vsz. Nincs jobb trs az ers szvnl, mely a kell pillanatban tsegt a bajokon. lj a szv trvnye szerint! Akinek clja: a helyes let – annak eszkze: az embersg. (Tatiosz) |
Az ember minden jel szerint arra lett teremtve, hogy gondolkodjk. Ebben rejlik minden mltsga s minden rdeme.
Egyetlen ktelessge, hogy helyesen gondolkodjk. A rend pedig azt kvnja, hogy nmagn, teremtjn s rendeltetsn kezdje a gondolkodst.
|
Kiben mi lakozik, annyiban szmthat valakinek.. (Ismeretlen) |
Ami knnyen elrhet, az a felsznen csillog. Ami rtk, olykor fnytelen, s a mlyre kell sni rte! Amiben a sokasg lvezett leli, sivr s illan gynyrsget knl. Amirl n beszlek, az a felsznrl nem lthat, s bensdben derl. (Seneca) |
Az emberek sohasem tudnak a szerencsvel betelni. (Hrodotosz) |
A nagy mvszt az jellemzi, hogy parnyokon bell, lezrt egszet hoz ltre. (Seneca) |
Sajnlom azt, aki szp szavakkal hazudik. Mirt nem igazra hasznlja szp szavt? (Euripidsz) |
Bizonyos dolgok hatalmunkban vannak, ms dolgok nincsenek. Tlnk fgg a vlemnynk, az sztns vgyunk, a trekvsnk s ellenszenvnk, egyszval mindaz, amit egyedl alkotunk meg.
|
A dolgok rtkt nem azok adjk meg, amik, hanem az, aminek ltszanak. Valamit rni s megmutatni tudni, annyi, mint ktszer annyit rni. Mg az igazsgot sem tisztelik, ahol nem ltszik rla, hogy az igazsg. Nagy az mts hatalma; a dolgokat a klsznkrl tlik meg: a j kls a bels szpsg legtkletesebb ajnllevele.
|
Azrt nem rok verset, mert amilyet szeretnk, nem tudok, s amilyet tudok, nem szeretnk. (Rhetorica ad Herennium) |
Amint a sznjtkban, gy az letben sem az a fontos, hogy milyen sok, hanem, hogy helyesen szerepeltl-e. (Seneca) |
A j anyag gyakran megmunklatlanul hever, mert hinyzik a mvsz. (Seneca) |
Minden mvszet, a termszet utnzsa. (Seneca) |
A “mindig” s a “soha” az a kt sz, amikre mindig emlkezz, de soha sem hasznld. (Wendell Johnson)
|
Magadhoz hasonlk kzl vlassz felesget. Ha ugyanis a gazdagabbak kzl vlasztasz, urakat szerzel rokonokknt magadnak. (Kleobulusz)
|
A szerelmesek civdsai erstik a szerelmet. (Terentius)A szerelmesek civdsai erstik a szerelmet. (Terentius) |
|